zondag 25 december 2016

Genesis biblejournaling

Vandaag wil ik jullie deze twee pagina's nog laten zien. Afgelipen week heb ik ze gemaakt. donderdag gaf ik een demo bij Boekhandel David en hebben we met de Gelato's gewerkt van Fabercastell.
Ik nam het boek Genisis.
Hier laat Noach in hoofdstuk 8 een duif los om te kijken of de aarde al weer bewoonbaar is voor de mens. De duif tekende ik bovenaan de pagina.
 Onderaan de pagina bewerkte ik de pagina met stempels. 
Een met een blad: deze staat voor de herfst. Een zon: voor zomer. 
Een bloesem: voor de lente. 
En tot slot een kale boom voor de winter. Want, God spreekt tegen Noach in vers 23 van hoofdstuk 8:
zolang de aarde bestaat, zal er een tijd zijn om te zaaien en te oogsten. Zal er koude, hitte, zomer en winter en dag en nacht zijn. Nooit komt daar een einde aan. 
Hier zie je voor het eerst de seizoenen! Daarom heb ik ze een kader gegeven. 
 De dag erop maakte ik de volgende pagina zelf. God spreekt verder tegen Noach: vers 9 hierbij sluit ik een verbond met jullie en je nakomelingen. En het teken is de regenboog.
Deze pagina maakte ik met de aquarelpotloden van fabercastell.
Daarvoor heb ik de pagina eerst een voorbehandeling gegeven met clear gesso.
Ik hoop dat je van deze post geniet! Tot een volgende keer!

1 opmerking:

  1. Mooi gedaan. Ook de uitleg erbij. Groetjes, Marjan (eerste workshop David).

    BeantwoordenVerwijderen