donderdag 24 november 2016

Biblejournaling romeinen 12:2

 Vandaag een tekst uit romeinen 12:2
In mijn King James  bijbel stond al een tekst, maar vers 2 sprak mij meer aan. Daar staat het volgende:
En word niet aan deze wereld gelijkvormig, maar word innerlijk veranderd door de vernieuwing van uw gezindheid om te kunnen onderscheiden wat de goede, welbehaaglijke en volmaakte wil van God is. HSV vertaling.
Deze tekst is de laatste jaren zo gaan leven voor mij. Elke dag moet je weer deze keuze maken als wedergeboren christen. Je denken vernieuwen. Het heeft alles te maken met het feit dat je beseft wie je bent in Christus Jezus. Weten hoe Geest,Ziel en lichaam in elkaar zit.
Daar kunnen we een heel blog over schrijven... wil je er meer over lezen?
Danwil je graag verwijzen naar het boek van Andrew Wommack: Geest,Ziel en Lichaam.
Deze is bij boekhandel David te koop.

In iedergeval is het doel van Bible journaling dat je de Heilige Geest mag laten spreken enonderwijzen. En dat is zo mooi als  je creatief bezig bent. Dan kun je je aandacht op Hem richten. En blijven de teksten zo hangen of krijg je weer nieuwe openbaringen over dat gedeelte.  Zo ook gisteren toen ik deze pagina aan het kleuren was. Ik heb de vlinders gestempeld en daarna ingekleurd met mijn fabercastell potloden.
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten